Adviesdienst Ruilen en retourneren

Ruilen en retourneren van goederen


Datum:14.6.2024

Ruilen en retourneren van goederen

Online ruilen en teruggeven

Past een product niet? Dat hindert niet. Ruil het gewoon of geef het terug. Online, gratis en in een ommezien.
Ruilen en retourneren van goederen
Voldoende tijd om te passen
Je kunt de artikelen binnen 45 dagen na aankoop ruilen of teruggeven.
Gratis vervoer in beide richtingen
Ruilen of retourneren via DPD is helemaal gratis.
Nu geld voor je volgende aankoop
De prijs van het geselecteerde product wordt automatisch afgetrokken van de prijs van het artikel dat u teruggeeft.
Ogenblikkelijke reservering
We reserveren net geselecteerde producten voor u, zodat ze niet uitverkocht raken.

Wat vraag jij ons vaak?

Is het mogelijk om gekochte goederen te ruilen?
Ja natuurlijk. Als een van de producten niet aan uw verwachtingen voldoet en u wilt het ruilen, dan heeft u 45 dagen de tijd om het te ruilen. Dit kan na ontvangst van het pakket. Voor een snelle en eenvoudige omruiling adviseren wij u gebruik te maken van de online omruil- en retourservice. Verpak de goederen die u wilt retourneren zorgvuldig en stuur ze kosteloos via Bpost (partner DHL) naar ons terug, samen met de kaart met ruil- en retourinstructies die wij u samen met uw oorspronkelijke bestelling hebben toegestuurd, de factuur of een ander document ter identificatie van uw bestelling. Hier is de link om een gratis verzendlabel aan te maken: https://econnect.dhlecommerce.eu/return-portal/2f312c5a-0c5c-4aa9-b26f-91abfe9edc69.
Wat zijn de voordelen van Online Ruilen en Retourneren?
Het is een handige en snelle manier om defecte goederen te ruilen. Het voordeel van de service is de onmiddellijke reservering van de nieuw geselecteerde goederen, gratis verzending in beide richtingen als u Bpost (partner DHL) gebruikt, evenals het feit dat de waarde van de geruilde goederen onmiddellijk kan worden gebruikt om nieuwe producten te selecteren.
Hoe werken ruilen en retourneren?
Je vindt stapsgewijze instructies op de pagina Ruilen en retourneren.
Kan ik de zending op een andere manier naar u toesturen in het kader van Ruilen en retourneren?
Ja, het is mogelijk. Maar dan betaal je wel de verzendkosten.
Hoe lang duurt de uitwisseling?
Wij doen ons best om de uitwisseling zo snel mogelijk te laten plaatsvinden. Wij verwerken uw omruilverzoek binnen 5 werkdagen na ontvangst van uw zending in ons magazijn in Náchod (Astratex a.s., Jugoslávská 15, 547 01 Náchod). Wij houden u per e-mail op de hoogte van de voortgang van de omruiling.
Het product was te koop op het moment van de bestelling, nu is de prijs anders. Moet ik het verschil bijbetalen?
Bij ruilen voor hetzelfde product in een andere maat behouden wij de oorspronkelijke bestelprijs. Bij ruilen voor andere goederen betaalt u de actuele prijs op onze website.
Kan ik een kortingscode gebruiken als ik gebruik maak van de ruil- en retourservice?
Helaas kan de kortingscode niet worden gebruikt voor ruilen en retourneren. Als je van de korting gebruik wilt maken, kun je het artikel gewoon retourneren en een nieuwe bestelling aanmaken om de code toe te passen.
Is het mogelijk om Ruilen te gebruiken en goederen herhaaldelijk te retourneren?
Ja, u kunt voor één bestelling herhaaldelijk gebruik maken van de ruil- en retourservice. In dit geval betaalt u de verzendkosten niet.
Is het mogelijk om gekochte goederen te retourneren?
Ja, uiteraard heeft u 45 dagen de tijd om de goederen zonder opgaaf van reden naar onze winkel te retourneren. Net als bij ruilen raden wij u aan gebruik te maken van onze online ruil- en retourservice. Deze is snel en gemakkelijk. Zoek een specifieke bestelling per e-mail of bekijk deze nadat u bent ingelogd op uw gebruikersaccount. Markeer vervolgens het artikel dat u wilt retourneren en verpak het samen met de ruil- en retourinstructiekaart van de oorspronkelijke bestelling, factuur of ander document dat uw bestelling identificeert. In het online formulier kunt u kiezen of u de zending gratis via Bpost (partner DHL) naar ons wilt verzenden of op een andere manier waarvoor u betaalt.
Kan ik slechts een deel van de gekochte goederen retourneren?
Ja, dat is geen probleem. U kunt zowel voor de gehele bestelling als voor de afzonderlijke artikelen gebruik maken van de ruil- en retourservice en de procedure beschreven in het vorige antwoord. Het enige wat u hoeft te doen is aan te geven welke producten u retourneert.
Kan ik het artikel retourneren zonder verzendkosten te betalen?
Ja, het is mogelijk. Wanneer u gebruik maakt van de online service Ruilen & Retourneren, kunt u de producten gratis naar ons versturen via Bpost (partner DHL) - maak hier een retourlabel aan - https://econnect.dhlecommerce.eu/return-portal/2f312c5a-0c5c-4aa9-b26f-91abfe9edc69.
Ik wil de goederen terugsturen. Wat moet ik bij de goederen in het pakket doen?
Plaats de identificatie van uw bestelling in het pakket: een kopie van de factuur of gewoon een vel papier waarop u het bestelnummer schrijft waarvan het geretourneerde product afkomstig is. Het ordernummer staat vermeld in de e-mail die wij u hebben gestuurd nadat de bestelling is afgerond, de factuur staat direct in uw e-mail nadat u uw bestelling van de vervoerder heeft ontvangen. Dit nummer gebruiken wij om de inhoud van uw zending te identificeren. Daarnaast vindt de retourzending reeds op de standaard manier plaats.
Als ik een artikel retourneer, wanneer krijg ik dan mijn geld terug?
Wij sturen het geld binnen 10 werkdagen na ontvangst van de geretourneerde goederen op ons adres naar uw rekening.