Adviesdienst Ruilen en retourneren

Uw winkelwagen is leeg

Und das ist sehr schade. Fügen Sie etwas hinzu aus Favoriten oder sehen Sie sich unsere Neuheiten.

Veelgestelde vragen


Datum: 25.8.2022

Wat vraag jij ons vaak?

Kies de categorie waarin u geïnteresseerd bent en lees de antwoorden op de meest gestelde vragen.

BESTELSTATUS & LEVERING
Ik heb geen orderbevestiging ontvangen. Hoe weet ik dat alles in orde is?
We sturen automatisch een e-mail ter bevestiging van de bestelling nadat elke aankoop is voltooid. Als u de e-mail nog steeds niet heeft ontvangen (controleer alle e-mailmappen - vooral Junk of Spam, Bulk, enz.) of als u niet zeker weet of de bestelling correct is verzonden, neem dan contact op met ons klantencentrum via info@astratex.be van 9.00 tot 17.00 uur.
Ik wil betalen via overschrijving of onder rembours. Hoe moet ik verder gaan?
Helaas is dit niet mogelijk, wij ondersteunen deze betaalmethoden niet.
Betaling met betaalkaart mislukt. Wat moeten we doen?
U kunt later terugkomen op uw betaling. Zodra uw bestelling is voltooid, hebben wij u een e-mail gestuurd ter bevestiging van de ontvangst van uw bestelling. Het bevat ook een link die u terugleidt naar de betalingsgateway en waarmee u de betaling kunt uitvoeren. Als u bij ons een gebruikersaccount heeft aangemaakt en in een geregistreerd account een bestelling heeft geplaatst, kunt u na het inloggen ook een betaling doen vanuit het overzicht van uw bestellingen.
Hoe weet ik precies wanneer mijn pakket aankomt?
Zodra wij de zending met uw bestelling aan de vervoerder overhandigen, sturen wij u een informatiemail met het zendingsreferentienummer. Vervolgens kunt u online volgen waar uw zending zich bevindt en wanneer de koerier deze bij u aflevert op de website (of door door te klikken op deze e-mail) van de geselecteerde vervoerder.
Wat moet ik doen als het pakket beschadigd is?
Als de zending bij aflevering tekenen van mechanische schade vertoont, accepteer deze dan niet. Als alternatief kunt u het, indien mogelijk, openen in het bijzijn van de koerier en de inhoud controleren. Als er iets misgaat, claimt u het pakket onmiddellijk. Als u de zending in ontvangst neemt en de schade later ontdekt, kan het zijn dat de vervoerder uw claim niet meer accepteert. Wij raden u in ieder geval aan om contact op te nemen met onze klantenlijn via info@astratex.be. Daar zullen de specialisten samen met u de hele situatie beoordelen en u adviseren over de juiste handelwijze.
KORTINGSCODES
Wat is een kortingscode en waar dient deze voor?
Dankzij de kortingscode, die uit meerdere letters en cijfers bestaat, kunt u geld besparen tijdens het winkelen in onze e-shop. Je past de korting toe door de kortingscode in te voeren in het daarvoor bestemde venster in de eerste stap van het winkelwagentje. Wanneer u de code toepast, wordt de prijs van de artikelen in uw winkelwagen verlaagd met een specifiek kortingspercentage of een vast bedrag.

Per bestelling kan maximaal één kortingscode worden toegepast.
Waar kan ik een kortingscode krijgen?
We publiceren kortingscodes als onderdeel van promoties op onze website en sociale netwerken of sturen ze naar klanten als onderdeel van reguliere e-mail- en postmailings. Daarom loont het om je te abonneren op onze nieuwsbrief. U kunt ook een kortingscode krijgen voor goederen uit ons aanbod als bedankje voor het winkelen in onze partner-e-shops, bij winkelevenementen georganiseerd door lifestylemagazines of via influencers waarmee we samenwerken.

Kortingscodes hebben hun specifieke kenmerken, dus lees aandachtig de voorwaarden voor hun toepassing (type producten, minimale bestelwaarde, alleen voor artikelen zonder korting, enz.)
Waar kan ik de kortingscode verzilveren?
De vakjes voor het verzilveren van de kortingscode en cadeaubon vind je in stap 1 van de winkelwagen. Plak de code in het daarvoor bestemde vakje en druk vervolgens op de knop "inwisselen". Per bestelling kun je slechts één kortingscode gebruiken. Kortingscodes zijn een beperkte tijd geldig en zijn na de aangegeven datum niet meer actief. De kortingscode wordt niet opnieuw gevalideerd wanneer het product wordt geretourneerd of geclaimd.
Kan ik de kortingscode gebruiken op afgeprijsde artikelen of nieuwe artikelen?
Op ons gehele assortiment kunt u enkele kortingscodes gebruiken. Maar andere zijn alleen van toepassing op geselecteerde soorten goederen, ze kunnen bijvoorbeeld niet worden gebruikt op afgeprijsde producten en nieuwigheden, of ze zijn alleen geldig voor een bepaald bedrag. De specifieke regels en geldigheid voor de gegeven code zijn altijd te vinden in de afbeelding waarin deze is ingesloten.
Kan een kortingsbon met terugwerkende kracht worden toegepast op een bestelling die ik al heb verzonden?
De kortingsbon kan niet aanvullend op de bestelling worden toegepast. Als u deze bestelling niet wilt, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op, zodat wij de bestelling kunnen annuleren voordat deze niet meer op voorraad is. Wij raden u aan een nieuwe bestelling te maken waarbij u de kortingsbon kunt toepassen. Of Neem contact op met ons klantencentrum.
KLACHT
Hoe lang is de garantie op uw goederen?
Op alle goederen geven wij 24 maanden garantie, ingaande op de dag dat de zending is ontvangen. Als verkoper zijn wij verantwoordelijk voor eventuele gebreken die de goederen vertonen wanneer de koper ze ontvangt of die optreden tijdens de garantieperiode. De garantie dekt geen defecten veroorzaakt door onzorgvuldig of ongepast gebruik of mechanische schade. Respecteer daarom bij het wassen en schoonmaken van wasgoed de wassymbolen die door de fabrikant op het etiket zijn aangegeven.
Hoe dien ik een claim in?
U kunt de goederen gratis ter claim naar ons opsturen via de door ons aangeboden gratis verzending via DPD - https://rmp.dpdgroup.com/015/astratex/Belgium. Verpak het geclaimde product goed, zodat het tijdens het transport niet verder bederft. Voeg bij uw zending de leveringsbon of de ruil- of retourinstructiekaart toe die u bij de oorspronkelijke zending hebt ontvangen, de factuur of een ander document dat uw bestelling identificeert en een beschrijving van het defect. Verpak het pakket, maak een verzendlabel aan via de bovenstaande link en breng het naar een DHL-afleverpunt. Vergeet niet de leveringsbevestiging op te halen bij de vervoerder. Wij houden u op de hoogte van de voortgang van uw claim. En als wij het geruilde product naar u terugsturen, betalen wij uiteraard de verzendkosten.
Waar kan ik zien in welk stadium mijn claim zich bevindt?
Wij behandelen uw claim binnen 30 dagen na ontvangst van de zending en informeren u per e-mail over de voortgang.
Mijn artikel heeft een defect, maar is al gewassen. Kan ik er nog aanspraak op maken?
Ja dat kan. De claim geldt voor alle gebreken die u tijdens de garantieperiode van 24 maanden ontdekt. Ook in dit geval kunt u de goederen kosteloos naar ons toesturen, zoals hierboven beschreven.
BONUSPUNTEN
Wat zijn Bonuspunten?
Bonuspunten zijn een virtueel betaalmiddel die je als geregistreerde klant kunt gebruiken voor aankoop van artikelen op Astratex.be. 1 Bonuspunt = 1 €, 10 Bonuspunten = 10 € enz.
Hoe werkt het bijschrijven van Bonuspunten?
Cashback Bonuspunten worden automatisch 45 dagen na aankoop bijgeschreven (dit is onze gegarandeerde retourperiode). Je kunt ze echter ook zelf eerder bijschrijven, en wel 14 dagen na ontvangst van de bestelling. Selecteer in het profielgedeelte Bonuspunten – het gedeelte Bonuspunten onderweg, de bestelling die je niet meer wilt ruilen of retourneren en klik in de bestelgegevens op de knop Ik wil nu Cashback Bonuspunten. Probeer je artikelen eerst grondig uit, want bij eerdere bijschrijving van de Bonuspunten vervalt de mogelijkheid om ze te ruilen of retourneren.
Wanneer kan ik de Bonuspunten niet gebruiken?
Cashback Bonuspunten kunnen voor alle artikelen worden gebruikt. Ze kunnen echter niet worden gebruikt om bijvoorbeeld bezorging of extra diensten en vouchers mee te betalen. De Financiële Bonuspunten voor geretourneerde artikelen kunnen voor alles worden gebruikt.
Hoe krijg ik Bonuspunten?
Er zijn twee manieren om Bonuspunten te verkrijgen. De eerste optie is de zgn. cashback. Dit betekent dat je Bonuspunten ontvangt voor je aankopen (5 % van de waarde van de artikelen). Het is belangrijk dat je tijdens het betalen ingelogd bent op je klantaccount op Astratex.be.
De tweede optie is om de waarde van geretourneerde artikelen om te zetten in Financiële Bonuspunten. Wanneer je artikelen retourneert via exchange.astratex.be, kun je kiezen of je het bedrag wilt in Financiële Bonuspunten of teruggestort op je bankrekening. Een bedrag dat wordt omgezet in Financiële Bonuspunten wordt altijd de dag na middernacht bijgeschreven, een bankoverschrijving duurt meestal 2-3 werkdagen.
Ik heb geen Bonuspunten gebruikt, maar toch heb ik er minder sinds de laatste keer dat ik inlogde. Waarom?
Blijkbaar waren sommige van je Bonuspunten niet langer geldig en zijn ze verlopen. De standaard geldigheid van Cashback Bonuspunten is 180 dagen, terwijl Financiële Bonuspunten voor geretourneerde artikelen een jaar geldig zijn.
Kan ik Bonuspunten op mijn bankrekening contant laten overmaken?
Cashback Bonuspunten die je hebt verkregen uit de waarde van de prijs van door jou gekochte artikelen kunnen niet worden overgedragen naar je bankrekening, ze zijn alleen bedoeld voor de aankoop van artikelen.
De Financiële Bonuspunten die je hebt verkregen voor geretourneerde artikelen kunnen wel worden overgeboekt naar je bankrekening. Deze optie is te vinden in het profielgedeelte Bonuspunten – Detailoverzicht.
GOEDEREN VERVANGING
Is het mogelijk om gekochte goederen te ruilen?
Ja natuurlijk. Als een van de producten je niet bevalt zoals je had verwacht en je wilt ze ruilen, heb je na ontvangst van het pakket 45 dagen de tijd om ze te ruilen. Voor een eenvoudige en snelle omruiling adviseren wij gebruik te maken van de online ruil- en retourservice. Verpak de goederen die u retourneert goed en stuur ze gratis terug via DPD samen met de afleverbon, of de kaart met instructies voor ruilen of retourneren die u bij de zending met de goederen heeft ontvangen (of met een andere identificatie van de bestelling, factuur, kopie van de bestelling, etc.) https://rmp.dpdgroup.com/015/astratex/Belgium
Wat zijn de voordelen van Online Ruilen en Retourneren?
Het is een handige en snelle manier om defecte goederen te ruilen. Het voordeel van de service is de onmiddellijke reservering van de nieuw geselecteerde goederen, gratis verzending in beide richtingen als u DPD gebruikt, evenals het feit dat de waarde van de geruilde goederen onmiddellijk kan worden gebruikt om nieuwe producten te selecteren.
Hoe werken ruilen en retourneren?
Zie de pagina Ruilen en retourneren voor stapsgewijze instructies.
  • Zoek een bestelling met behulp van een e-mailadres of log in op een gebruikersaccount.
  • Markeer in het overzicht van de goederen uit de bestelling welke producten je wilt ruilen of retourneren en kies in het geval van ruilen nieuwe goederen.
  • Kies bij het kiezen voor verzending de retouroptie via DPD.
  • Voeg de afleveringsbon of de kaart met instructies voor ruilen of retourneren, die u bij de zending met de goederen heeft ontvangen, toe aan de geretourneerde goederen (of een andere identificatie van de bestelling, bijvoorbeeld factuur, kopie van de bestelling, enz.) en pak alles goed in. U hoeft geen adres in te voeren. Maak bij https://rmp.dpdgroup.com/015/astratex/Belgium een retourlabel aan en lever deze in bij het DPD afleverpunt.
  • Bewaar de afleverbon goed.
  • Wij betalen het transport voor u.
Kan ik de zending op een andere manier naar u toesturen in het kader van Ruilen en retourneren?
Ja, het is mogelijk. Maar dan betaal je wel de verzendkosten.
Hoe lang duurt de uitwisseling?
Wij doen ons best om de uitwisseling zo snel mogelijk te laten plaatsvinden. Wij verwerken uw omruilverzoek binnen 5 werkdagen na ontvangst van uw zending in ons magazijn in Náchod (Astratex a.s., Jugoslávská 15, 547 01 Náchod). Wij houden u per e-mail op de hoogte van de voortgang van de omruiling.
Het product was te koop op het moment van de bestelling, nu is de prijs anders. Moet ik het verschil bijbetalen?
Bij ruilen voor hetzelfde product in een andere maat behouden wij de oorspronkelijke bestelprijs. Bij ruilen voor andere goederen betaalt u de actuele prijs op onze website.
Kan ik een kortingscode gebruiken als ik gebruik maak van de ruil- en retourservice?
Helaas kan de kortingscode niet worden gebruikt voor ruilen en retourneren. Als je van de korting gebruik wilt maken, kun je het artikel gewoon retourneren en een nieuwe bestelling aanmaken om de code toe te passen.
Is het mogelijk om Ruilen te gebruiken en goederen herhaaldelijk te retourneren?
Ja, u kunt voor één bestelling herhaaldelijk gebruik maken van de ruil- en retourservice. In dit geval betaalt u de verzendkosten niet.
GERETOURNEERDE GOEDEREN
Is het mogelijk om gekochte goederen te retourneren?
Ja, uiteraard heeft u in onze winkel 45 dagen de tijd om goederen zonder opgaaf van reden te retourneren. Net als bij ruilen raden wij u aan gebruik te maken van onze online ruil- en retourservice. Deze is snel en gemakkelijk. Zoek een specifieke bestelling per e-mail of bekijk deze nadat u bent ingelogd op uw gebruikersaccount. Markeer vervolgens de goederen die u wilt retourneren en geef de wijze van terugbetaling aan. Verpak de goederen die u retourneert goed en samen met de pakbon of de kaart met instructies voor ruilen of retourneren die u bij de zending met de goederen heeft ontvangen (of een andere identificatie van de bestelling, bijvoorbeeld factuur, kopie van de bestelling, etc.) ). In het online formulier kunt u kiezen of u het pakket gratis via DPD naar ons wilt verzenden, of op een andere manier op eigen kosten. Je ontvangt dan een bevestigingsmail met een link om een retourlabel aan te maken.
Kan ik slechts een deel van de gekochte goederen retourneren?
Ja, dat is geen probleem. U kunt zowel voor de gehele bestelling als voor de afzonderlijke artikelen gebruik maken van de ruil- en retourservice en de procedure beschreven in het vorige antwoord. Het enige wat u hoeft te doen is aan te geven welke producten u retourneert.
Kan ik het artikel retourneren zonder verzendkosten te betalen?
Ja, het is mogelijk. Wanneer u gebruik maakt van de online service Ruilen & Retourneren, kunt u de producten gratis naar ons versturen via DPD - maak hier een retourlabel aan - https://rmp.dpdgroup.com/015/astratex/Belgium
Ik wil de goederen retourneren, maar ik kan de leveringsbon niet vinden. Wat moeten we doen?
We vervangen geleidelijk de pakbon door een speciale kaart met instructies voor ruilen en retourneren, die te vinden is in de envelop van de originele zending. Tegelijkertijd sturen wij u na ontvangst van de zending een factuur naar uw e-mail ter bevestiging van de verzonden goederen. Plaats dit gewoon in het pakket met de geretourneerde goederen en wij zullen al identificeren op welke bestelling het pakket betrekking heeft.
Plaats een eventuele identificatie van uw bestelling in het pakket - samen met de leveringsbon, of de kaart met instructies voor ruilen of retourneren, die u bij de verzending met de goederen heeft ontvangen (of een andere identificatie van de bestelling, bijvoorbeeld factuur, kopie van de bestelling , enz.). Het bestelnummer staat vermeld in de e-mail die we u hebben gestuurd nadat uw bestelling is voltooid. Dit nummer gebruiken wij om de inhoud van uw zending te identificeren. Bovendien wordt de retourzending al op de standaard manier uitgevoerd.
Als ik een artikel retourneer, wanneer krijg ik dan mijn geld terug?
Wij sturen het geld binnen 10 werkdagen na ontvangst van de geretourneerde goederen op ons adres naar uw rekening.
We kunnen uw geld ook retourneren in de vorm van financiële bonuspunten - zie het gedeelte Bonuspunten.


Heeft u het antwoord dat u zocht niet gevonden?
eem contact op met ons klantencentrum op info@astratex.be.

Wij helpen u graag elke weekdag van 9.00 tot 17.00 uur.