Menu

Veelgestelde vragen


Datum: 25.8.2022

Hier vind je antwoorden op de meest gestelde vragen van onze klanten. Voor de overzichtelijkheid zijn ze ingedeeld in categorieën:

Informatie over mijn aankoop

Gratis proberen

Kortingscodes, cadeaubonnen

Ruilen

Retourneren

Informatie over mijn aankoop

Hoe kom ik te weten wanneer mijn pakket precies arriveert?

Zodra wij het pakket met je bestelling aan de vervoerder overhandigen, sturen we je een informatieve e-mail met het referentienummer van de zending. Op de website van de desbetreffende vervoerder kun je vervolgens online volgen waar je pakket zich bevindt en wanneer het bezorgd wordt.


Ik heb artikelen bij jullie besteld, maar heb geen bericht gekregen dat jullie mijn bestelling hebben ontvangen. Wat moet ik doen?

Nadat je de bestelling hebt voltooid, krijg je van ons een e-mail om de ontvangst van je bestelling te bevestigen. Heb je die e-mail niet gekregen of weet je niet zeker of je bestelling correct is verlopen, neem dan contact op met onze klantenservice op per e-mail op info@astratex.be


In mijn bestelling heb ik als betaalmethode voor betaalkaart gekozen, maar de betaling is niet gelukt. Wat moet ik doen?

Je kunt naar je betaling terugkeren. Nadat je de bestelling hebt voltooid, heb je van ons een e-mail gekregen om de ontvangst van je bestelling te bevestigen. Die bevat ook een link die je doorstuurt naar de betalingsgateway en je in staat stelt de betaling uit te voeren. Als je geregistreerd klant bent, kun je de betaling na inloggen ook uitvoeren vanuit het overzicht van je bestellingen.


Ik heb artikelen ter reclamatie teruggestuurd, maar heb geen informatie gekregen over de afhandeling van mijn klacht. Waar vind ik meer informatie?

Je klacht wordt binnen 30 dagen na ontvangst van de zending afgehandeld; over het verloop van klachten worden klanten per e-mail geïnformeerd. Als je wilt weten wat de status van je reclamatie is of als je niet zeker weet of wij je zending goed hebben ontvangen, schrijf ons een e-mail naar info@astratex.be


Kortingscodes, cadeaubonnen

Wat is een kortingscode?

Een kortingscode is een code bestaande uit letters en cijfers, waarmee je korting op je aankoop kunt krijgen. Kortingscodes worden bekendgemaakt in het kader van reclamecampagnes of per e-mail verstuurd. Na toepassing van de code wordt de bestelling in je winkelwagentje afgeprijsd met een vast bedrag of een procentuele korting.


Waar kan ik een kortingscode toepassen?

In je winkelwagentje vind je onder je besteloverzicht velden voor het toepassen van een kortingscode en een cadeaubon. Daar schrijf je de letter- en cijfercode in en vervolgens druk je op de knop toepassen. De hoogte van de korting verschijnt onder de items in je winkelwagentje. Voor één bestelling kun je slechts één kortingscode gebruiken. Kortingsbonnen zijn voor een beperkte tijd geldig en kunnen alleen worden gebruikt tot de opgegeven datum. Bij retourneren of reclameren van de gekochte artikelen wordt de geldigheid van de kortingsbon niet vernieuwd.


Ik ben vergeten de kortingscode in te voeren bij mijn bestelling, kan ik hem alsnog toepassen?

Neem contact op met onze klantenservice per e-mail op info@astratex.be. Als je bestelling nog niet verpakt en verzonden is, kunnen onze medewerkers de korting nog toepassen.


Ruilen

Kan ik gekochte artikelen ruilen?

Ja, natuurlijk. Onze webshop biedt een termijn van 45 dagen voor het retourneren van artikelen zonder opgaaf van reden.

Als u de gehele bestelling wilt retourneren, stuurt u de goederen naar ons adres met de leveringsbon van de oorspronkelijke bestelling erbij (u kunt het bestelnummer of de factuur gebruiken om de bestelling te identificeren). 


Ik heb artikelen gekocht die in de aanbieding waren en nu is de prijs anders, moet ik het verschil bijbetalen?

Bij het ruilen van artikelen voor een andere maat blijft de prijs uit de oorspronkelijke bestelling gehandhaafd. Bij het ruilen voor andere artikelen wordt de huidige prijs van onze website berekend.


Kan ik bij gebruikmaking van de service Ruilen en retourneren een kortingscode toepassen?

Bij Artikelen ruilen en retourneren kunnen geen kortingscodes of punten uit de Astratex Club worden gebruikt.


Kan ik herhaaldelijk gebruikmaken van Ruilen en retourneren?

Ja, de service Artikelen ruilen en retourneren kun je voor één bestelling herhaaldelijk gebruiken.


Moet ik verzendkosten betalen als ik artikelen ruil?

Als u gebruik maakt van de ruil- en retourservice van DPD Paketshop, kunt u niet-conforme artikelen gratis retourneren. De verzending van de geruilde artikelen naar jouw adres is ook gratis.

Als je gebruikmaakt van een andere methode om artikelen te retourneren, dan betaal jij de verzendkosten.


Retourneren

Kan ik gekochte artikelen retourneren?

Ja, natuurlijk. Als de artikelen niet goed passen en je ze wilt ruilen, kun je dat binnen 45 dagen na ontvangst van de artikelen doen. Pak de te retourneren goederen in en stuur ze terug met de leveringsbon (u kunt ook het bestelnummer of de factuur gebruiken om de bestelling te identificeren).

Als je de artikelen met je betaalkaart hebt betaald, wordt het geld op dezelfde wijze teruggestort. Als de betalingsgateway het terugbetalingsproces om welke reden dan ook afwijst, word je gevraagd om een rekeningnummer op te geven waarop het te veel betaalde bedrag moet worden teruggestort. Vermeld bij andere soorten betalingen alleen je persoonlijke bankrekeningnummer voor terugbetalingen. Geld kan niet worden teruggestort op rekeningnummers van betaalhuizen (aflossen van leningen, sparen enz.). Vermeld voor een terugbetaling alleen je persoonlijke bankrekeningnummer in IBAN-formaat. Als je geen rekeningnummer opgeeft, nemen wij per e-mail contact met je op met het verzoek dit op te sturen.


Kan ik een deel van mijn gekochte artikelen retourneren?

Ja, dat kan. Ga daarvoor op dezelfde wijze te werk als bij de voorgaande vraag.


Kan ik artikelen retourneren zonder verzendkosten te betalen?

Ja, dat is mogelijk.U kunt de goederen gratis retourneren via de ruil- en retourservice en door gebruik te maken van de DPD Paketshop retourservice.


Wanneer krijg ik mijn geld terug als ik artikelen retourneer?

Wij retourneren het bedrag binnen 10 werkdagen na bezorging van de geretourneerde artikelen op ons adres.