Adviesdienst Ruilen en retourneren


Datum:10.4.2024

Klacht

U kunt een klacht over een gebrek indienen via een klachtmelding. De melding moet uw identificerende gegevens bevatten, een beschrijving van het gebrek of hoe het zich manifesteert, en informatie over de manier waarop u wilt dat wij het gebrek oplossen. Voeg bij uw klachtmelding de retour- en omruilinstructiekaart die u bij de originele zending bij het product heeft ontvangen, of het bestelnummer of de factuur die wij u per e-mail hebben gestuurd, toe.


Voeg de kaart met vervangings- en retourinstructies die u bij de oorspronkelijke goederenzending hebt ontvangen, of het bestelnummer of de factuur die wij u per e-mail hebben gestuurd, bij uw klacht.


Verpak de geclaimde goederen goed om verdere schade tijdens de verzending te voorkomen en stuur ze samen met het claimbericht naar Astratex a.s., Jugoslávská 15, 547 01 Náchod.


Wij raden u aan de gereclameerde goederen gratis naar ons te verzenden via Bpost (partner DHL) - https://econnect.dhlecommerce.eu/return-portal/2f312c5a-0c5c-4aa9-b26f-91abfe9edc69. Vind hier uw dichtstbijzijnde vestiging - https://www.bpost.be/en/points-of-sale?center=filter_ac_11%2Cfilter_ac_9%2Cfilter_ac_21%2Cfilter_ac_22&services=. Bewaar de verzendbevestiging zorgvuldig.

Veelgestelde vragen

Hoe lang is de garantie op uw goederen?
Op alle goederen geven wij 24 maanden garantie, ingaande op de dag dat de zending is ontvangen. Als verkoper zijn wij verantwoordelijk voor eventuele gebreken die de goederen vertonen wanneer de koper ze ontvangt of die optreden tijdens de garantieperiode. De garantie dekt geen defecten veroorzaakt door onzorgvuldig of ongepast gebruik of mechanische schade. Respecteer daarom bij het wassen en schoonmaken van wasgoed de wassymbolen die door de fabrikant op het etiket zijn aangegeven.
Hoe dien ik een claim in?
U kunt de goederen kosteloos naar ons opsturen voor een klacht via onze gratis verzendservice via Bpost (DHL-partner) - https://econnect.dhlecommerce.eu/return-portal/2f312c5a-0c5c-4aa9-b26f-91abfe9edc69. Verpak het product waarover u een klacht heeft goed, zodat het tijdens het transport niet beschadigd raakt. Voeg bij uw zending de instructiekaart voor omruilen of retourneren die u bij de originele zending hebt ontvangen, een factuur of een ander document dat uw bestelling identificeert en een beschrijving van het defect. Verpak de zending, maak een verzendlabel aan via de bovenstaande link en breng het naar een Bpost-afhaalpunt. Vergeet niet om een ontvangstbevestiging van de vervoerder te vragen. Wij houden u op de hoogte van de voortgang van uw klacht. En als wij het geruilde product naar u terugsturen, betalen wij uiteraard de verzendkosten.
Waar kan ik zien in welk stadium mijn claim zich bevindt?
Wij behandelen uw claim binnen 30 dagen na ontvangst van de zending en informeren u per e-mail over de voortgang.
Mijn artikel heeft een defect, maar is al gewassen. Kan ik er nog aanspraak op maken?
Ja dat kan. De claim geldt voor alle gebreken die u tijdens de garantieperiode van 24 maanden ontdekt. Ook in dit geval kunt u de goederen kosteloos naar ons toesturen, zoals hierboven beschreven.